tai s-postitse: asiakaspalvelu (ät) aannekoulu.fi

Kelan tai hyvinvointialueen maksama puheterapia​

Näin Kelan tai kunnan maksama puheterapia toimii

1. Saatte päätöksen /maksusitoumuksen puheterapiaan

Saatuanne päätöksen /maksusitoumuksen puheterapiaan Kelalta, keskussairaalalta tai kunnalta voitte etsiä puheterapeutin itse tai joku esimerkiksi sairaalalta tai kunnalta auttaa terapeutin etsimisessä. Päätätte, että olemme teille paras palveluntuottaja.

2. Sovitaan puheterapian aloituksesta

Valitaan tilanteeseen sopivin puheterapeutti. Kelalle tai keskussairaalaan ilmoitetaan meiltä teille tulevan puheterapeutin nimi. Päätös /maksusitoumus saapuu sekä teille että meille. Äännekoulu löytyy Kelan palveluntuottajista nimellä Äänneloikka Oy.

3. Sovitaan ensimmäinen tapaaminen

Kun päätös /maksusitoumus on tullut meille voimme aloittaa kuntoutuksen. Puheterapeutti sopii ensimmäisen tapaamisen ja kuntoutus alkaa. Kuntoutus voi tapahtua kotona, koulussa, päiväkodissa tai kotona riippuen siitä mitä päätökseen /maksusitoumukseen on kirjattu.

Toimimme Kelan palveluntuottajana kaikissa vakuutuspiireissä.
Löydä lähin toimipisteemme pudotusvalikosta.

Puheterapia on yhteistyötä yhteisön kanssa

Puheterapiassa mietitään yhdessä miten voisimme parhaalla tavalla auttaa lastanne ja teitä. Äännekoulun puheterapeutit valitsevat terapiamenetelmänsä perustuen tutkimusnäyttöön, parhaisiin käytäntöihin ja kokemukseensa.

• Lapsen kanssa tehdään leikin varjolla ihan oikeaa treenaamista. Aikuisten kanssa harjoitellaan suoraan.
  • Keskitytään asiakkaan auttamiseen erilaisissa ympäristöissä: kotona, koulussa, päiväkodissa, työtoiminnassa tai töissä.
  • Tehdään harjoituksia ja annetaan jonkin verran kotiläksyjä.
  • Pyritään löytämään keinoja, jolla asiakas voi puutteistaan huolimatta osallistua täysipainoisesti omaan arkeensa.

Äännekoulun puheterapeutit saavat säännöllisesti työnohjausta omiin asiakastapauksiinsa. Näin ollen takananne seisoo ei vain yksi vaan joukko kokeneita puheterapeutteja, jolloin kuntoutus on mahdollisimman laadukasta.

Ota yhteyttä ja sovi terapian aloituksesta

Puhelimitse (09) 4272 7949 ark. klo 9-16 tai s-postitse asiakaspalvelu (ät) aannekoulu.fi.