Sanavaraston tehtäväkirja

Valmis terapiavihko lapselle heti käyttöön puheterapian tueksi: 47 erilaista tehtävää, jotka kartuttavat sanavarastoa loogisessa järjestyksessä.

Tehtäväkirjan sisältö

• Nidottu, värikäs, 58 sivuinen tehtäväkirja
  • Harjoitukset jaettu kolmelle vaikeustasolle: helpoista ydinsanoista vähitellen siirrytään monimutkaisempiin käsitteisiin
  • Sisältää sanavarastoa monipuolisesti väreistä, eläimistä, kulkuneuvoista, kodin esineistä, ruoasta, vaatetista, kehonosista, sijaintikäsitteistä, kodista, vuorokaudenajoista, viikonpäivistä, tunteista, aikakäsitteistä: harjoitukset eivät lopu heti kesken!
  • Yli 100 irtileikattavaa harjoituskorttia: joilla voi luoda lukemattoman määrän harjoituspelejä
  • Väritettävä harjoituskalenteri: pystyt seuraamaan kotiharjoittelun etenemistä
  • Valmis harjoittelupaketti jota ei tarvitse kopioida: lapsi saa oman kirjan, joka luo harjoittelumotivaatiota ja iloa terapiaan, ja samalla perhe saa hyviä harjoituksia kotiharjoittelun tueksi
  • 8 peliä, joista voi luoda lukemattoman määrän harjoituspelejä harjoituskorttien avulla

Kirjan hinta: 28,90 €

Tietoa ammattilaisille kirjan käyttöoikeuksista

Kirja on rakennettu siten, että se jaetaan suoraan jokaisella asiakkaalle omaksi terapian harjoituskirjaksi. Sen avulla varmistat, että kaikki oleelliset sanavarastoluokat on käyty läpi terapian edetessä. Samalla lapsi saa ikioman kirjan, joka lisää sekä lapsen että perheen harjoittelumotivaatiota. Kirjan avulla pystyt myös seuraamaan kotiharjoittelun aktiivisuutta.

Jos käytät kirjaa pelkästään omana työkirjanasi, kirjaa voi hyödyntää yksi terapeutti/erityisopettaja omien asiakkaittensa/oppilaittensa kanssa. Jos toimipaikassa on useita terapeutteja/erityisopettajia, on jokaiselle ammattilaiselle hankittava oma kirja.

Kirjan tehtäviä ei saa kopioida asiakkaille.

Kirjan kaupallinen hyödyntäminen, osittainen tai kokonainen kopioiminen sekä kolmansille osapuolille luovuttaminen on ehdottomasti kielletty. Kaupallisella hyödyntämisellä tässä tapauksessa tarkoitetaan esimerkiksi tilannetta, jossa terapeutti/erityisopettaja ottaa kopioita kirjan sivuista ja jakaa niitä asiakkailleen/oppilailleen.

Kirjoittajat: Joanna Löytömäki, puheterapeutti FM & Reeta Laine, puheterapeuttiopiskelija.